Žinant “Facebook” nuolatinį tobulėjimą mobiliųjų įrenginių rinkoje bei skatinimą dalintis vietine informacija, nenuostabu, jog pasirodė ši naujoji “Facebook” reklamos funkcija, leidžianti įmonėms taikyti reklamas į vartotojus, kurie iš tikrųjų yra visai netoliese. Greitai bet kuris verslas galės labai precizišku tikslumu nukreipti savo reklamas į žmones, kurie gyvena arba neseniai lankėsi vietovėje, kurioje yra minėtoji įmonė. Naujoji funkcija leis nustatyti mažiausiai vienos mylios spindulio teritoriją aplink įmonės adresą, ir vartotojai, įžengę į tą teritoriją, savo “Facebook” puslapiuose išvys susijusias reklamas. Ši nauja marketingo strategija bus prieinama JAV verslų savininkams vos už poros savaičių, o likusiam pasauliui, taip pat ir Lietuvai – kelių mėnesių bėgyje.

Ši inovacija link realizavimo keliavo gana ilgai. Pirmieji požymiai, jog laikui bėgant gali atsirasti tokia funkcija, pasirodė dar 2011 metų sausį, kai “Facebook” įsigijo kompaniją “Rel8tion”, išgarsėjusią būtent vietovės nustatymo technologijomis. Tuomet 2012 m. birželį viceprezidentė Carolyn Everson užsiminė, jog vietovėje besigaudantys išmanieji telefonai vieną dieną gali duoti pradžią naujajai reklamos rūšiai.

Šiandien, kai beveik 1 milijardas vartotojų pasiekia “Facebook” savo mobiliaisiais įrenginiais ir daugelis leidžia socialiniam tinklui fiksuoti jų būvimo vietą, interneto gigantas pagaliau turi pakankamai duomenų, jog galėtų naująją reklamavimo pagal vietovę technologiją paversti realybe.

O veikia šis reklamavimosi būdas išties paprastai: įmonėms tereikia nurodyti tikslų savo adresą, nustatyti spindulį, kuriame esantys vartotojai galėtų matyti reklamą, patikslinti vartotojų demografiją, kaip lytis ir amžius, ir parinkti patrauklią bei kokybišką nuotrauką. Tuomet “Facebook” pradės rodyti minėtąją reklamą būtent tiems žmonėms, kurie atitinka kriterijus, kurių svarbiausias šiuo atveju – atstumas nuo įmonės. Netgi egzistuoja papildoma funkcija, leidžianti vartotojams rodyti tikslų maršrutą iki norimos aplankyti vietos.

Įsivaizduokite save einant gatve ir peržiūrinėjant naujienas ant savo sienos. Staiga pamatote reklamą restorano ar rūbų parduotuvės, esančios vos už kelių šimtų metrų nuo jūsų. Šios reklamos greičiausiai nebūtų labai efektyvios, jei taikytųsi į visą miestą, tačiau susiaurinta teritorija gali privilioti šalia esančius vartotojus. Už tokią galimybę verslų savininkai, tikėtina, yra pasiruošę mokėti nemažus pinigus.

Galiausiai, visa tai gali išsivystyti į naujos eros reklamavimo būdą, kai atvesti į parduotuvę, esančią netoliese, staiga pamatome dar vienos parduotuvės reklamą, kuri pasinaudojo buvusios lokacija ir mūsų apsilankymu joje. Tai galima lyginti su grandinine reakcija. Reklamine grandinine reakcija.

Su šitiek naujų marketingo bei reklamos strategijų, pasirodančių vis dažniau ir dažniau, darosi nenumaldomai smalsu, ką gi “Facebook” sugalvos toliau.

Autorius
Dovydas Reinikevičius
Dovydas Reinikevičius
Skaitmeninės rinkodaros agentūros BeeMarketing direktorius. Nuo 2011 m. padeda verslams generuoti daugiau pardavimų išnaudojant skaitmeninę rinkodarą.