Sukūriau įmonę! Fantastika. Mano produktai kokybiški ir reikalingi – sveikinam. Reikia reklamos strategijos! Čia ir prasideda… Reklamos tikslas yra ne tik populiarinti produktus ar paslaugas, bet ir formuoti įmonės įvaizdį – tai, kaip Jus suvokia vartotojai, klientai, konkurentai. Trumpiau tariant, tai – vertybių, komunikacijos tono, vizualinės išraiškos komplektas, kuris privalo būti nuoseklus ir… tuo pat metu kintantis. Panašiai kaip stilinga moteris – lengvai atpažįstama, bet aprangos deriniai kaskart kitokie. Pasirodo, suderinti palaidinę ir sijoną, kai kalbame apie verslą, ne taip jau paprasta… Jei tradicinę reklamą paprastai paliekame profesionalams, tai socialinių tinklų rinkodarą kažkodėl tebelaikome savo jurisdikcijoje. Vis dėlto socialinis marketingas žymiai subtilesnis mokslas, nei gali pasirodyti iš pirmo post’o. Tad kaip “neapsišauti“ ir nepatekti į beveidžių organizacijų sąrašą?

1. Komunikacijai rinkitės tuos socialinius kanalus, kurie atitinka Jūsų veiklą.

Akivaizdu, kad naujo Lamborghini nereklamuotumėte troleibuse, o verslo konferencijos nerengtumėte valgykloje. Tokios pat taisyklės galioja ir socialiniams tinklams – turite pasirinkti tinkamą sklaidos kanalą:

Facebook. Geriausias pasirinkimas įmonės vardo žinomumo didinimui. Priežastis paprasta – Facebook Lietuvoje kasdien naudojasi šimtai tūkstančių žmonių. O kadangi tarp šių tūkstančių – visokiausio plauko asmenybės, tikrai atrasite ir savo tikslinę auditoriją. Facebook suteikia itin lanksčias galimybes turinį nukreipti į vartotojus, kuriems jis gali būti įdomus – atrinkti auditoriją pagal pomėgius, gyvenamąją vietą, amžių, šeimyninę padėtį ir t.t.

Instagram ir Pinterest. Šie du socialiniai tinklai stipriai orientuoti į vizualumą, todėl idealiai tinka tokio pobūdžio veiklai kaip apranga, aksesuarai, interjero detalės. Auditorija – daugiausiai moteriška.

LinkedIn. Jei esate B2B (verslas-verslui) pasaulio atstovas, LinkedIn – vienas profesionaliausių socialinių tinklų megzti naujiems ryšiams ir skleisti rimtesnio pobūdžio turinį.

posto-paveikseliai-1

2. Kurkite vertę!

Kiekvienas įrašas, išskriejantis į socialinius tinklus turi plėsti ir atitikti sukurtą įmonės įvaizdį. Jei nesate 100 % užtikrintas, kad žinutė bus suvokta teisingai, verčiau atsisakyti pagundos pasidalinti juokingu vaizdo įrašu ar miela kačiukų fotografija. Kaip žinoti, kokia informacija sulauks auditorijos dėmesio? Eksperimentuokite. Sekite savo srities naujienas ir pirmasis jomis pasidalinkite. Negailėkite naudingos informacijos – tai kuria atsakingos ir klientų poreikiais besirūpinančios įmonės įvaizdį. Kad ir kurį tinklą pasirinktumėte, tinkamos fotografijos ar iliustracijos – būtinos. Įrašas be vizualinės dalies – tarsi skelbimas laikraštyje numeris 999 (tas, kurio niekas neperskaito). Būkite adekvatūs: kad ir kaip smagu, kad šiandien už lango sninga, galbūt įmonei, kuri prekiauja, tarkim, mėsa, tai nėra pati aktualiausia informacija. Na, nebent patarsite taupyti elektrą ir maistą iš šaldiklio išnešti į lauką… Tad kas aktualu Jūsų klientui? Kuo jis gyvena ir apie ką svajoja?

posto-paveikseliai-2tomo

3. Balansuokite tarp reklamos ir turinio.

Kad ir kaip norėtume, jog mūsų klientai būtų naivūs ir patiklūs, jie puikiai skiria reklamą nuo naudingo turinio. Ir net pačios profesionaliasios reklamos, sukurtos marketingo meistrų, bus atpažįstamos kaip brukalas ir “firminės šiukšlės“. Reklamuokite nepastebimai. Jūsų prekės ar paslaugos įsigijimas klientui turėtų kilti tarsi idėja, kaip išspręsti problemą, apie kurią užsiminėte. Planuojant komunikaciją, mantra “Kuo galiu būti Jums naudingas?“ turėtų tapti kone religinio pobūdžio.

posto-paveikseliai-2

4. Investuokite į komunikaciją.

Jei Facebook atvaizduotų visą informaciją, sklindančią iš šimtų puslapių, kuriuos esame “palaikinę“, mūsų naujienų srautas būtų matuojamas šviesmečiais. Būtent todėl pozicija Jūsų svajonių kliento Facebook naujienose – mokama ir tokia tampa vis labiau. Tačiau ir investicijos neišgelbės, jei turinys, kurį viešinsite, bus visiškai neįdomus. Organiniam (neapmokamam) pasiekiamumui didinti – priverskite savo auditoriją įsitraukti į diskusiją, komentuoti, dalintis, domėtis.

Socialiniuose tinkluose – Jūs nebe pardavėjas, bet draugas-profesionalas, o Facebook žinutės – naujasis informacinis numeris. Formuodami asmeninį ryšį, pelnote taškus už aptarnavimo kokybę, valdote reputaciją, kuriate savo prekės ženklo bendruomenę, kuri didžiuojasi, kad yra Jūsų klientai. O didžiuotis privalo, arba jų apskritai nebus – nes brand’o įvaizdis yra kliento įvaizdžio dalis.

Autorius
Dovydas Reinikevičius
Dovydas Reinikevičius
Skaitmeninės rinkodaros agentūros BeeMarketing direktorius. Nuo 2011 m. padeda verslams generuoti daugiau pardavimų išnaudojant skaitmeninę rinkodarą.