Facebook socialinis tinklas jau seniai tapęs internetinio marketingo standartu. Nauja įmonė ar sena, parduodanti prekes ar paslaugas, moderni ar “seno kirpimo” – kiekviena turi šiokį tokį Facebook puslapį. Jame skelbia naujienas, akcijas, konkursus, bendrauja su esamais bei potencialiais klientais, reklamuoja naujas prekes ar paslaugas. Turint omenyje tai, jog maždaug trečdalis Lietuvos gyventojų prisijungę prie šio tinklo, nenuostabu, jog “Facebook” yra šiuolaikinė “vitrina”.
Tačiau kad ir kiek daug žadantis yra Facebook’as, jo marketingas vis vien išlieka šiokiu tokiu menu (kaip ir bet kokios rūšies marketingas). Jei tiesiog sukursime įmonės puslapį, įmesime paveiksliuką iš “Google” ir paliksime “marinuotis”, jokios naudos nesulauksime. Tam, kad “Facebook” marketingas žydėtų, Like bei  Share skaitliukai augtų, įmonės pardavimai sprogtų… tam reikia šiokių tokių žinių. Ir šiandien atskleisime tas žinias ne įprastine “Ką reikėtų daryti” forma, o atvirkštine – “Ko vertėtų nedaryti”. Pradėkime?

1. Nepalikite puslapio (pusiau) tuščio.

Atrodo gana akivaizdu, tačiau daug įmonių ir organizacijų palieka savo “Facebook” puslapius tiesiog tokius, kokius paskubomis sukūrė: be išsamaus “Apie mus” skilties aprašymo, be darbo laiko, be adreso, be logotipo ar kito reprezentacinio paveiksliuko, be viršelio nuotraukos, be nuorodos į tinklalapį. Tai… kas jūs? Be šios kritinės informacijos lankytojai tiesiog pamanys, kad jūsų veikla nevykdoma (arba tiesiog esate nerimta įmonė), ir paliks jūsų puslapį 3 sekundžių bėgyje. Būtinai užpildykite visą įmanomą informaciją ir padarykite tai kuo atidžiau bei išsamiau.

facebook-fanpage-nesutvarkytas

2. Nenaudokite nelegalios viršelio nuotraukos

Čia turime omenyje ne tik nuotrauką, kuri jums nepriklauso (pažeidžia autorines teises). Nors tai irgi nepriimtina, tačiau šį kartą kalbame apie konkrečias “Facebook” viršelio nuotraukų taisykles, su kuriomis ne visi yra susipažinę. Jūsų viršelio nuotraukoje negali būti:

  • Kainų ir kitos su kainomis susijusios informacijos (pavyzdžiui, “Tik šiandien -50% nuolaida visoms prekėms!”)
  • Kvietimo veikti, t.y. jokių raginimų spausti “Patinka”, “Dalintis”, komentuoti ir t.t.
  • Kontaktinės informacijos, kaip telefono numeris, elektroninio pašto ar svetainės adresas.

Viršelio nuotrauka turėtų atspindėti jūsų veiklą. Jei valdote restoranų tinklą, tam puikiai tinka patiekalų nuotraukos, kurias galite dažnai keisti (pavyzdžiui, kasdien vis skirtingų dienos pietų). Jei parduodate žaislus, tuomet rinkitės spalvotą, nuotaikingą nuotrauką, kurioje žaidžia ir šypsosi vaikai.

facebook-virselio-nuotrauka

3. Nelaužykite “Facebook” nustatytų konkursų rengimo taisyklių

Taip, konkursai tikrai yra viena iš populiariausių priemonių pritraukti dėmesio jūsų puslapiui. Tačiau ar žinojote, kad:

  • “Facebook” draudžia konkursus, kurie už prizą prašo dalintis, pamėgti ar komentuoti puslapį;
  • Jūsų prekinis ženklas ir įmonė yra atsakinga už konkurso legalumą;
  • Konkursai ir prizų dalybos turi būti rengiami tik specialiose “Facebook” erdvėse, vadinamose “Canvas page” ir “Page app” (daugiau apie tai čia);
  • Jūsų konkurso taisyklės turi aiškiai teigti, jog nei jūsų puslapis, nei pats konkursas nėra niekaip susiję ar remiami “Facebook” socialinio tinklo;
  • Negalite skelbti konkurso laimėtojo “Facebook” sistemoje (įskaitant skelbimus ant puslapio “sienos”, komentarų skiltį bei privačias žinutes);
  • Pilną konkursų rengimo “Facebook” puslapiuose taisyklių sąrašą galite rasti čia

facebook-konkursai-varle

4. Nepersistenkite skelbdami naujienas

Nors naujienos (arba post’ai) yra būtent tie degalai, kurie privilioja naujus puslapio lankytojus ir išlaiko senuosius, tikrai nevertėtų skelbtis tik dėl skelbimosi. Nauji puslapiai dažnai post’ina tik porą kartų per savaitę vien tam, kad paeksperimentuotų ir atrastų tai, kas patinka jų auditorijoms. Po to stengiamasi laikytis įprastinės “viena naujiena per dieną” rutinos. Tyrimai ir kompanijų patirtis parodė, jog didesnis naujienų kiekis tik erzina vartotoją ir nedidina simpatijos konkrečiam puslapiui. “Facebook” ištyrė, jog vidutiniškai vartotojai pradeda sekti nuo 4 iki 5 naujų puslapių kiekvieną mėnesį, taigi jūsų puslapis nuolatos kovoja dėl dėmesio. Dėl šios priežasties geriau įkelti vieną dėmesio vertą naujieną per dieną, nei dvi bereikšmes.

5. Nesusikoncentruokite vien ties Like’ų skaičiumi.

Žinoma, jei turite daug Like paspaudimų savo puslapyje, tai geras ženklas. Tačiau laikui bėgant turėtumėte labiau koncentruotis ne į kiekį, o į kokybę. Sėkmingi puslapiai stebi, kas patinka jų sekėjams, ir stengiasi pateikti jiems tai kuo dažniau. Šitaip žinia apie puslapį sklinda natūraliai iš lūpų į lūpas (tiksliau, iš sienos į sieną). Nenatūralūs, priverstiniai, konkursų paskatinti Like’ai ir pasidalinimai tinka pirminei auditorijai užauginti, tačiau vėliau rekomenduotina leisti žiniai plisti pačiai. Jei vartotojai pradės reguliariai mėgti, dalintis ir komentuoti jūsų turinį, tuomet jūs turėsite ištikimą bei jūsų prekės ženklą viešinančią auditoriją. To siekti reikėtų pateikiant tik įdomias bei jūsų sekėjams aktualias naujienas.

facebook-patinka-like

Šiam kartui tiek – 5 klaidos, kurių turėtumėte vengti naudodamiesi “Facebook” socialiniu tinklu kaip masinio komunikavimo priemone su esamais bei būsimais klientais. Laukite tęsinio: 2-oji dalis – jau greitai!

Autorius
Dovydas Reinikevičius
Dovydas Reinikevičius
Skaitmeninės rinkodaros agentūros BeeMarketing direktorius. Nuo 2011 m. padeda verslams generuoti daugiau pardavimų išnaudojant skaitmeninę rinkodarą.