Apie Facebook’o naudą jūsų verslui ir šio tinklo populiarumą Lietuvoje kalbėti tikriausiai jau neverta – tai akivaizdžiau, nei akivaizdu. Tačiau kaip išsiskirti ir patraukti esamų ar potencialių klientų dėmėsį Facebook‘e, kuomet visos, mažos ir didelės, įmonės jau turi savo profilius, ir neretai vadovaujasi principu skelbti nesvarbu ką – svarbu kiek? Kaip patraukti dėmesį vartotojo, kurio siena tiesiog paskendusi post‘ų jūroje, o jo žvilgsnis savaime blokuoja visus reklamą primenančius skelbimus? Štai jums keli naudingi patarimai, kaip tapti Facebook‘o guru.

1. Pažinkite savo auditoriją ir bendraukite būtent su ja

Naudokitės Facebook Insights įrankiu, kad sužinotumėte daugiau apie jūsų sekėjus: jų amžių, lytį, gyvenamąją vietą. Taip pat atidžiai stebėkite, kurios naujienos sukelia daugiausia teigiamų bei neigiamų reakcijų. Kai sužinosite, kas yra jūsų auditorija bei kokie yra jos pomėgiai, galėsite komunikuoti būtent jiems. Pavyzdžiui, jei jūs parduodate produktus, skirtus visoms amžiaus grupėms, tokius kaip šokoladas, tačiau jūsų profilį seka daugiausiai 18-25 metų vartotojai, tuomet ir komunikuokite būtent jaunai auditorijai, o ne visiems (visiems reiškia niekam!) Tik nepamirškite eksperimentuoti ir nuolat išbandyti naujas idėjas. Nestovėkite vietoje – vienas kitas nepopuliarus post‘as dar niekam nepakenkė.

Facebook-auditorija
Facebook‘as padės pažinti savo auditoriją.

 

2. Taikykite į skaitytojus, o ne į pirkėjus

Žinoma, jūsų taikinys visuomet yra pirkėjas, tačiau jį pasiekti galite ir kitais keliais. Skaitytojai – tai žmonės, kurie galbūt niekuomet nepirks jūsų prekės, tačiau skaitys jūsų įrašus, juos komentuos, dalinsis ir taip pritrauks jums naujų klientų. Nereikėtų pamiršti ir fakto, jog žmonės, kurie pirmiausiai ieško naujovių ir domisi visomis sritimis, daro didžiausią įtaką aplinkiniams bei yra labiausiai linkę patarti – jums tereikia patraukti šiuos ieškotojus nauju, įdomiu turiniu. Rašykite blogą, kelkite vaizdus, cituokite, skelbkite naujienas, kurkite įdomius infografikus (jie ypač veiksmingi!) ir kaip mat sulauksite daugiau dėmesio.

3. Kurkite asmeninį ryšį bei emocijas

Tegul jūsų paskyra būna ne tik apie jūsų prekes ir paslaugas, o ir apie jus. Dalinkitės vaizdais iš jūsų biuro, pristatykite įmonės darbuotojus, kurkite draugiškos bei prieinamos įmonės įvaizdį ir būkite arčiau savo klientų. Taip pat turėkite savo asmeninę nuomonę – jei jūsų srityje vyksta pokyčiai ar yra svarbių naujienų, netylėkite, pareiškite savo nuomonę apie tai (žinoma, išlikite etiškais). Taip pat klauskite, ką jūsų sekėjai apie tai mano, tik vėliau nepamirškite su jais diskutuoti. Būkite savo sekėjų draugais.

BeeMarketing nuolat dalinasi akimirkomis iš biuro gyvenimo bei bendro laisvalaikio.

4. Dalinkitės vaizdais

Vaizdas, o ne tekstas pirmiausiai patraukia dėmesį. Dalinkitės nuotraukomis, paveikslėliais, video įrašais ir nuorodomis į juos. Kadangi žmonės į Facebook’ą dažniausiai užklysta pailsėti nuo kasdienybės, nuotaikingi video ar mieli akiai vaizdai jiems patiks labiau, negu ilgas tekstas, o ir dalinsis jais daugiau vartotojų. Taip pat naudinga vaizdų pagalbą skatinti įsitraukimą pvz. skatinti vartotojus pačius daryti nuotraukas su jūsų gaminiu, jūsų įmonėje, prie jūsų prekės ženklo ir pan. Tokiu būdu jūs ne tik įtrauksite, bet ir galėsite stebėti savo tikslinę auditoriją, matyti, kokias emocijas jiems sukelia jūsų prekė ar paslauga. Svarbu: vėliau nepamirškite reaguoti į šias nuotraukas pvz. paspausti patinka ar pakomentuoti bent paprasčiausiu Ačiū. Ir atminkite auksinę taisyklę – vaizdas vertas tūkstančio žodžių!

DADU Facebook komunikacija
Vienas DADU Facebook įrašas.

 

5. Įtraukite

Žinoma, visi suprantame, kaip tai naudinga, tačiau kaip tai padaryti? Be jau minėto nuotraukų dalinimosi, puikiai veikia konkursai bei diskusijos. Dauguma atvejų įvairiausi konkursai kaip magnetas traukia skaitytojus ir skatina įsitraukimą. Ir visai nesvarbu, koks yra prizas – svarbus pats laimėjimas (žinoma, nepamirškite konkursų taisyklių, kurias aptarėme praėjusiame įraše.) Klausimų uždavimas kone padvigubina komentarų skaičių. Tarkime, jog atstovaujate knygynui ir skelbiate perkamiausių knygų TOP 10. Pabaigoje įterpkite sakinį: Paskutinė mano perskaityta knyga yra….. Pamatysite, tai veikia!

6. Būkite geradariais

Nesvarbu, ar atstovaujate didelei įmonei, ar smulkiajam vietos verslui, geradario vaidmuo jums padės laimėti simpatijas. Jei esate didelė įmonė, paremkite, aukokite, tausokite aplinką, darykite nuolaidas pažeidžiamoms socialinėms grupėms. Jei atstovaujate smulkią vietos įmonę, prisidėkite prie renginių, dovanokite smulkias dovanėles ir pan. – fantazijai ribų nėra. Svarbu, jog apie savo gerus darbus nuolatos praneštumėte Facebook’e. Pasiteisina ne tik nuorodos į straipsnius apie jūsų gerus darbus, o ir pavienės nuotaikingos bei nuoširdžios nuotraukos, žmonių, kuriems padėjote komentarai. Taip pat Facebook’ą galite išnaudoti ir kaip platformą būti socialiai atsakingiems pvz. už kiekvieną jūsų parduotuvėje nupirktą produktą skirkite tam tikrą sumą labdarai, o Facebook’o pagalba gyvai skaičiuokite, kokia suma jau paaukota.  Arba sukurkite Facebook’o paskyroje kalendorių, kuriame skelbsite, kada yra jūsų gerumo dienos ir kokias gerumo akcijas tuo metu vykdote.

MAXIMA-Facebook
Maxima dalinasi savo gerais darbais Facebook’e.
Autorius
Dovydas Reinikevičius
Skaitmeninės rinkodaros agentūros BeeMarketing įkūrėjas ir direktorius. Nuo 2011 m. padeda verslams generuoti daugiau pardavimų išnaudojant skaitmeninę rinkodarą.

Leave a Reply

Your email address will not be published.